VZKAZY DĚTÍ

Tuto stránku pro vás připravují děti navštěvující školu Dokolečka. Prosím, buďte shovívaví k pravopisným chybám či k dalším nedokonalostem. Děkujeme.

ANKETA Z MF DNES

přidáno: 13. 12. 2016 13:51, autor: Linda Pačesová

Co bys rád/a našel/našla pod stromečkem?

Kryštof, 6: Lego vlak z legocity s vysokozdvižným vozíčkem a nákladní dodávkou

Emča, 7: skřítka

Emička, 6: našla bych tam ráda plyšovou kočičku

Sam, 8: Lego city vlak, lego Spongebob, virtuální realitu a Xbox

Eli, 8 a půl: modré třásně a barevné samolepky

Eliška, 8: Kolečkový vozík pro chromé hračky, panenku Elzu a hodně jehličí a brambory

Silvinka, 9: Lucy a notebook, kočku a křečka

Klárka, 7: Spadlou ozdobičku a dárky pro děti, co se jim budou líbit a co jim přinese Ježíšek

Anička, skoro 9: gumičky na pletení, IPS dům

Franta, 8: Lego policii na ostrově, autodráhu, penybord, hru na počítač Planet coaster, překvapení

Markétka, 11: Lego stavebnici, Hifi věž, DVD, nějaké pyžamo, oblečení

Marek, skoro 13: rád bych našel lego a hru Monopoly

 

Co by sis přál/a k Vánocům kromě dárků?

Kryštof, 6: ať mi nevyvrtají zub, protože bych prošvihl vánoce a hlavně dárky

Emča, 7: být dlouho šťastná

Emička, 6: přeju si kamarády

Sam, 8: mít štěstí

Eli, 8 a půl: hezké vánoce

Eliška, 8: hodně lásky a hlavně klid a mír

Silvinka, 9: budeme připravovat stromeček

Klárka, 7: aby byli všichni šťastní a aby nebyli zloději

Anička, skoro 9: aby moje rodina měla štěstí

Franta, 8: společnou štědrovečerní večeři

Markétka, 11: aby byl na světě mír a aby se naše rodina měla dobře

Marek, skoro 13: aby nikdo nezlobil


Dáváš dárky i ostatním? Komu a jaké?

Kryštof, 6: ne, vy hlupáci, dárky nosí přece Ježíšek

Emča, 7: ráda dávám dárky svému kamarádovi Danovi - lego

Emička, 6: dávám Áně plyšového psa

Sam, 8: babičce a dědovi dávám obrázky

Eli, 8 a půl: většinou keramické dárky a hlavně rodině

Eliška, 8: mámě a tátovi dohromady talíře a hrnky

Silvinka, 9: nestíhám, ale jdu na to

Klárka, 7: chudým a dám jim jídlo a peníze

Anička, skoro 9: mámě kytku, tátovi vyrobená auta, bráchovi hračky

Franta, 8: nedávám

Markétka, 11: kalendáře našim příbuzným, různé blbinky kamarádům ve škole

Marek, skoro 13: rodině a budou to keramické ozdoby


Komu a jak bys pomohl/pomohla, kdybys měl/a 10 tisíc korun navíc?

Kryštof, 6: rozdělil bych se se všemi

Emča, 7: kamarádům v nesnázi

Emička, 6: rozdávala bych je chudým lidem

Sam, 8: rozdělil bych se s mámou a tátou

Eli, 8 a půl: dala bych je do dětského domova na vánoce pro děti

Eliška, 8: pomohla bych chudým dětem

Klárka, 7: rozdávala bych je, ale dala bych jenom chudým

Anička, skoro 9: dala bych to mámě, tátovi a bráchovi

Franta, 8: rozdal bych to chudým lidem

Markétka, 11: dětem z dětského domova, postiženým lidem - třeba bych jim koupila nějaké oblečení, knížky, hračky

Marek, skoro 13:asi nevím, možná rodičům


Co bys chtěl/a, aby tvoje rodina a tvoji blízcí přátelé našli pod stromečkem?

Kryštof, 6: to, co si přejou

Emča, 7: aby Amča dostala psí obleček

Emička, 6: míček pro pejska

Sam, 8: to, co oni chtějí

Eli, 8 a půl: svícínky, mejdlíčka, kalendář, vyráběcí knížky

Eliška, 8: to, co si přáli, a lásku a klid

Klárka, 7: aby tam našli to, co se jim líbí

Anička, skoro 9: to, co chtějí, například štěstí

Franta, 8: dárky, které si přáli

Markétka, 11: to, co si přejí a co považují za vhodné

Marek, skoro 13: jejich vánoční přání


Co pro tebe znamenají vánoce?

Kryštof, 6: radost

Emča, 7: narozeniny Ježíška

Emička, 6: šťastný den

Sam, 8: štěstí a dárky

Eli, 8 a půl: rodinná sláva a dárky, že se narodil Ježíšek

Eliška, 8: svátky klidu a míru

Klárka, 7: hodně radosti

Anička, skoro 9: svátky Ježíška

Franta, 8: hodně štěstí a taky dárky

Markétka, 11: svátky štědrosti, lásky, přátelství, klidu,...

Marek, skoro 13: klid, mír a láska


Tvrdá realita očima dětí

přidáno: 9. 12. 2016 6:50, autor: Linda Pačesová

(jen upozorňuji, že jména byla pozměněna), sepsáno v době adventní 2016

Sedím s dětmi nad pracovními listy a Amálka povídá: „ Lindo, víš, jakou nemocí jsem nakazila Karolínku?“ „To nevím….“ „Karolínko, řekni Lindě, že jsem tě nakazila“ „ No, nakazila...“ chvilička ticha. „A jaká je to ta nakažlivá nemoc, Karolínko?“ „Už to chytla Ester, Amálka, Alenka, možná Eliška a teď nakazily holky mě...ta nemoc se hrozně přenáší.“ „No teda, a co je to za nemoc?“ „To, že rodiče od sebe odcházej.“ Slova zazněla skoro až vtipně, to je přece legrační, když se ta nemoc šíří tak rychle, to je jasné. Poznamenám tedy jen: „no tak doufejme, že už se nebude šířit dál.“ a pokračujeme s měkkými a tvrdými slabikami.

Jenže u oběda to začne znovu: „Lindo,...počkat!“ Lenka se otočí k holčičkám: „Holky, můžu to Lindě říct, to o té nemoci s rodičema?“ A opět slyším o té nakažlivé nemoci a že Lenka doufá, že to snad nechytí její rodiče. Pak se přidá Eliška, ale zarazí se, vždyť ta nemoc už vlastně u nich je. A Karolínka mi vypráví, jak spolu s maminkou brečely a jak se táta kousnul a že bude bydlet v Praze a Karolínka se u nich bude střídat. „A kam budeš, Karolínko, chodit do školy?“ „No přece sem!“ „Myslíš, že to půjde, když budeš týden v Praze a týden tady?“ „nooo, jen budeme muset s tátou vstávat hodně brzo, abysme to ráno stihli….“ Koukám asi nevěřícně, ale přece jinak to být nemůže, to je jasný, přece nebude chodit jinam, tady to má ráda, sem patří. Lenka se na nás dvě podívá: „Karolínko a nešlo by tátu ještě nějak přemluvit?“ „ne, to by nešlo, to nemá už cenu, mamka to taky zkoušela a stejně to nepomohlo, táta se prostě tooo, no, kousnul.“ smutně se po sobě díváme.. „Lindo, doufám, že tu nemoc teda nechytnou všichni, to by byla teda hrůza, to už by sem chodil jen tvůj Radovan.“ povídá po chvilce Karolínka s úsměvem. A já smutně sedím u stolu a přemýšlím, pro koho by ta škola tady byla. „no, je to smutný, Lindo, viď, to je vždycky smutný, když si rodiče nerozuměj, já jsem taky s mamkou včera brečela.“ „Tak až ti bude, Karolínko, někdy smutno, tam mi zase můžeš napsat dopis jako minule, třeba se ti uleví.“ „Lindo, a můžu ti taky napsat, až budu chodit do jiný školy, až se rodiče rozejdou?“ zeptá se smutně Eliška. „Holky, můžete mi napsat kdykoliv, i když budete pořád tady i se mnou ve škole a nebudete smutné.“ To je rozradostnilo a šly se věnovat společné hře na zvířátka.

TŘÍDNÍ VLAJKA A SLOGAN

přidáno: 24. 11. 2015 12:16, autor: Linda Pačesová   [ aktualizováno 11. 2. 2016 14:00 ]

Děti připravily třídní vlajku - její finální podobu sem brzy umístíme.

CO MNE NAPADNE, KDYŽ....

přidáno: 15. 10. 2015 14:09, autor: Linda Pačesová

Co mne napadne, když si čtu větu KÉŽ JSOU VŠECHNY BYTOSTI ŠŤASTNY:
František - Buďte všichni šťastní, mějte se rádi, ať se vám dobře vede. Dobrý život
Kubík - Všichni jsou šťastní, všem se všechno líbí a nechtějí odtud odejít. Jsou šťastní, že se jim líbí život.
Zita - bytosti jsou i zvířátka, mám je ráda, protože jsou svobodná a dělají si co chtějí. Šťastný je ten, kdo je za něco rád.
Andulka - Šťastná je naše škola, pohádky.
Eli - Někdo chce, aby všichni byli šťastní. Lidem je v životě dobře. Šťastné bytosti jsou lidé, zvířata i všechny dušičky.
Eliška - Bytosti jsou všichni tvorové. Všichni jsou šťastní, když mají druzí radost.
Klárka - Šťastní jsou ti, co jsou hodní. Všichni jsou šťastní, když se smějí.
Anička - Bytosti jsou z pohádky. Když se rozsvítí slunce, tak jsou všichni šťastní.
Samík - Ať jsou všichni šťastní, to znamená, že nejsou smutní. Bytost je člověk, zvířátko.

DUHOVÁ TŘÍDA

přidáno: 10. 9. 2015 14:47, autor: Linda Pačesová   [ aktualizováno 10. 9. 2015 14:48 ]

MILÍ RODIČE,

DĚTI VYMYSLELY NÁZEV PRO NAŠI TŘÍDU - DUHOVÁ TŘÍDA. A TO PROTO, ŽE DO NAŠÍ TŘÍDY CHODÍ DĚTI Z 1. I 2.TŘÍDY A TAKÉ PROTO, ŽE JSME KAŽDÝ JINÝ, ALE DÁVÁME DOHROMADY JEDEN RŮZNOBAREVNÝ CELEK (VĚK, ŠKOLÁCI I DOMŠKOLÁCI, HOLKY A KLUCI, DOUBRAVČICKÉ DĚTI I DĚTI ODJINUD).

PRÁVĚ PRACUJEME NA PLAKÁTU PRAVIDEL NAŠÍ TŘÍDY, KTERÝ VÁM JIŽ BRZY PŘEDSTAVÍME.

BUDÍKOVÝ DEN

přidáno: 5. 9. 2015 10:23, autor: Linda Pačesová

MILÍ RODIČE,
DĚTI VYBRALY JMÉNO PRO DEN S PROGRAMEM OD RODIČŮ: TENTO DEN SE BUDE NAZÝVAT BUDÍKOVÝ DEN (díky našemu maskotu třídy = háčkovanému budíku).

1-6 of 6