PARLAMENT

Tuto stránku pro vás připravujeme na základě usnesení školního parlamentu. 

REVIZE PRAVIDEL I. - 14.5.

přidáno: 14. 5. 2018 6:40, autor: Linda Pačesová

KROUŽEK A JEHO PRAVIDLA
Po dlouhé debatě jsme našli řešení přijatelné pro všechny. Diskutovalo se o tom, zda je kroužek potřeba, k čemu nám je. Jak řešit ale neustálé nedodržování jeho pravidel?
- Ráno se sejdeme v kroužku všichni bez výjimky a pozdravíme se, platí svolávání do kroužku pomocí zvonečku
- V kroužku zůstanou pak jen ti, kteří si chtějí navzájem něco sdělit, přečíst deník, ukázat něco. V tom případě platí pravidla kroužku (mluví jen ten, kdo drží budíka / přesednu si jinam, abych nerušil nebo jdu dělat jinou práci)
- Ti, co už v kroužku nechtějí nic sdělovat ani naslouchat druhým, půjdou pracovat na svých individuálních plánech ke stolům nebo ven

SPROSTÁ SLOVA A NADÁVKY
Sprostá slova většině lidí ve škole vadí, tedy platí možnost napsat slovo na papír a pak zahodit, nebo jít do autovraku a říct ho tam nahlas tak, aby ho neslyšel nikdo nepovolaný (nebo jinam, kde budu sám a budu si jistý, že mě nikdo neuslyší). Ve třídě mohu místo těchto slov použít slovo náhradní, během debaty zaznělo slovo KEDLUBEN. Po té jsme řešili, že kromě sprostých slov nám vadí i různé nadávky či hanlivá oslovení. Děti měly potřebu toto nahradit jiným slovem, přezdívkou, nedokázaly si představit, že by vůbec na nadávky nemuselo dojít. Zde padly nápady na vymyšlení přezdívek pro tyto případy, nebo mít jedno slovo univerzální, ale nedošlo k úplné shodě. Jestli se mi podařilo zachytit, tak v nabídce zaznělo ZELÍ, nebo nějaké číslo (TY ŠESTKO). V případě přezdívek tu byl nápad napsat si je na cedulky, ale s tím nesouhlasili rozhodně všichni.

Usnesení z 9.5.

přidáno: 14. 5. 2018 6:26, autor: Linda Pačesová

ROZDĚLENÍ BUNKRŮ V LESÍKU
Některým dětem se zdálo nespravedlivé, že v lesíku mají někteří hodně bunkrů, někteří žádný - a ti pak nedostanou povolení obývat bunkr ostatních. Domluvili jsme se, že každý může mít "domácí" bunkr jen jeden, o kterém může rozhodovat (nemusí být v něm sám, domácí bunkr může patřit více dětem). Děti, které neměly žádný bunkr, sdělily, že jim to buď nevadí, nebo že budou na návštěvě u někoho, kdo je pozval a jsou pak také spokojené.

NIČENÍ BUNKRŮ
Někdy dochází k vzájemnému ničení bunkrů. I přesto, že to většině dětí vadí, nedokázali jsme najít řešení, aby se to už nedělo, protože se to bere jako součást bitev a jiných sporů mezi dětmi. František byl jeden z mála, kdo nechtěl připustit neničení bunkrů, tedy toto téma ještě nemáme uzavřené.

Usnesení ze dne 16.4.

přidáno: 22. 4. 2018 14:39, autor: Linda Pačesová

OZNÁMENÍ: ROZVRH AKTIVIT
František by chtěl obnovit obrázkové schéma rozvrhu aktivit - domluveno, že děti v ranní družině mohou rozvrh připravit na tabuli, nebo případně domalují další potřebné obrázky do rozvrhu. Ostatní děti nemají s tímto problém.

OZNÁMENÍ: VADÍ NÁM, KDYŽ SE DĚTI OTRAVUJÍ PŘI SVAČINĚ (BEROU SI NEBO ŽADONÍ O JÍDLO)
Dohoda zatím mezi děvčaty, že se nebudou navzájem otravovat, že jen poprosí, pokud budou o něco mít zájem.

POČET BUNKRŮ: jednání zatím přesunuto na příště, je potřeba promyslet řešení o rozdělování bunkrů

OZNÁMENÍ: vadí nám příliš hlasité jednání Emči
Emča říká, že si to bude hlídat a pokusí se na tom pracovat

Usnesení ze dne 21.3.

přidáno: 1. 4. 2018 10:58, autor: Linda Pačesová

SPOLEČNÉ VĚCI, SPOTŘEBOVANÝ MATERIÁL NA TVOŘENÍ
Ohledně vážení si společných věcí, tvoření, spotřebě materiálů se vedla ve škole velká diskuze a téma bylo otevřeno několikrát za sebou. Řešilo se, co by bylo spravedlivé pro všechny, jak se určí, kdo co spotřeboval, zda bude vytvořen seznam věcí k dokoupení, omezení tvoření, nošení vlastního materiálu, případně i kde si vyděláme na nový materiál, který nám chybí. Školní rozpočet je v tomto ohledu omezený a všichni jsme museli akceptovat fakt, že do konce školního roku není možné nic dokupovat ze školních peněz, nebo velmi omezeně. Na čem jsme se dohodli:
- zničené věci nahradíme (tedy pokud se něco ve škole zničí, přinese ten, kdo to způsobil, věc novou nebo alespoň stejnou, aby nám nechyběla)
- pokud chceme tvořit něco speciálního, doneseme si vlastní materiál
- pokud něco spotřebujeme, je potřeba to doplnit, 
- všímat si, co nám chybí, co by se do školy hodilo, pokud bude něco ve slevě, výhodné - i drobnosti z domácnosti se můžou na tvoření hodit

CHCEME TRÁVIT VÍC ČASU VENKU
Shodli jsme se, že to spíš způsobilo počasí než to, že by to nešlo být venku. V každé volné chvilce, po dokončené práci, kdykoliv je k tomu příležitost, můžeme jít ven, je dobré se tam společně dohodnout

HLUK V KROUŽKU, PŘI OBĚDECH
- samozřejmě, že hluk je občas nepříjemný, ale pokud se snažíme, daří se nám i v kroužku klid udržet, ale děti chtějí diskutovat, takže je pouze potřeba respektovat jeden druhého a dát si vzájemně prostor místo překřikování
- u oběda se nám nedaří stále hluk eliminovat, je to dáno tím, že se nemusíme už soustředit na práci, máme volno, jsme více uvolnění a chceme si hrát, sdělovat si vše rychle a nahlas. Zdálo se nám, že by mohla pomoci výměna stolů, ale pokud si kluci vždycky sednou k tomu zadnímu, asi to nepomůže. Toto téma asi stále není uzavřené. Některým dětem totiž ani nepřijde, že by tu hluk byl a nebo jim to přijde přirozené.

Usnesení ze dne 9.3.

přidáno: 9. 3. 2018 13:16, autor: Linda Pačesová

JÓGA
některé děti si přejí mít při józe tmu a zapálenou svíčku
- tma nelze úplně zařídit
- na svíčku by šla použít solná lampa (svícen) - Naty a Eliška se doma zeptají, zda mohou do školy přinést, František chce donést solnou lampu na elektriku
- umístění svíčky se domluví podle velikosti svícnu, rozhodně to nebude na koberci (nabízí se stůl, police, knihovna,..)
některým dětem vadilo, že musely ležet v jógové pozici, když nechtěly cvičit
- domluveno, že pokud si budou pracovat na individuálních plánech (každý samostatně), v pozici ležet určitě nemusí

VELKÁ NESOUSTŘEDĚNOST PŘI PROGRAMU DĚTÍ
když mají program menší děti, mnoho dětí se nesoustředí a ruší (platí obecně i pro kroužek, i při programu, který chystají dospělí - jsme se shodli...)
- proběhla diskuze o učení: o tom, že každý je zodpovědný sám za sebe (jestli se chce učit a jak k tomu přistupuje), proto by se měl svobodně rozhodnout, zda se do programu (učení čehokoliv) zapojí. Pokud se programu účastnit nechce, nemá bohužel vzhledem k prostorům jinou možnost, než pobývat venku nebo se v ústraní věnovat svému individuálnímu plánu. Vše ostatní opravdu ostatní děti ruší a ti, co o program stojí, si ho nemohou užít. Mám-li zájem, účastním se X nemám-li zájem, neruším a jdu ven nebo pracuji sám na svých cílech.
- dohodli jsme se, že dnešní diskuzi je potřeba rozvinout i doma, a ( teď píši za nás průvodce) ráda bych vás, rodiče, pozvala k pokračování diskuze společně ve škole, protože to je zásadní téma, které dost ovlivní náš způsob pojetí výuky

Usnesení ze dne 7.3.

přidáno: 7. 3. 2018 23:17, autor: Linda Pačesová

PRACOVNÍ UBRUSY PŘI KREATIVNÍ TVORBĚ
po tvorbě zůstávají stoly špinavé od lepidel, barev, děti si při tvoření neberou podložky ani ubrusy
- společně jsme se shodli, že ubrusy (podložky) je nutné používat vždycky na každé tvoření
- František, Anička a Emča si vzali na starost upozorňování, když by někdo zapomněl podložku/ubrus připravit

UKAZOVÁNÍ PROSTŘEDNÍČKU (fakáče) VE TŘÍDĚ
víc jak polovině dětí a všem dospělým vadí, že se ve třídě jen tak (pro legraci) ukazují sprosté/vulgární posunky-znaky
- kluci specifikovali, že někdy jde o hru, která se z těchto znaků skládá a má svá pravidla obdobně jako např. hra čing-čong. Dohodli jsme se, že tedy tuto hru mohou hrát jen ve "vraku" v soukromí a tedy jen ti, které to neuráží nebo jim to nevadí.
- stejně tak platí pravidlo z dřívějška, že stejně jako sprostá slova, ani toto nepatří na veřejnost a má- li někdo opravdu nutnou potřebu se takto vyjadřovat, musí jít do soukromí, kde ho nikdo jiný neuvidí (příp.neuslyší)
- děti rozhodly, že když přesto někdo toto poruší ve třídě, bude muset udělat 20 dřepů

SLUŽBA DOHLÍŽEJÍCÍ NA ÚKLID
na podzim jsme si schválili, že bude vždy na týden služba, která bude mít na starosti, aby bylo ve třídě i v okolí školy uklizeno, ale toto pravidlo nefunguje a už několik týdnů žádnou službu nemáme.
- shodli jsme se, že službu potřebujeme
- na viditelném místě (na dveřích) bude napsáno, kdo zrovna službu má, aby o tom věděli všichni, včetně děvčat z odpoledního klubu
- služba bude dobrovolná, bude to vždy 1 zodpovědný človíček, který si ale k sobě klidně může někoho přibrat, a bude mít na starost, aby si děti po sobě uklízely, aby byl pořádek v knihovně a ve šmírácích
- Eliška P. si vzala na starost předávání služby (aby se na službu nezapomínalo)
- Natálka si vzala na starost vyrábění seznamu na dveře, kde se může služba označit

Usnesení ze dne 2.3.

přidáno: 4. 3. 2018 8:04, autor: Linda Pačesová

MOBILY VE TŘÍDĚ
- společně jsme se shodli, že telefony nebo jiná technika, jsou ve třídě občas potřeba. Zásadní byla diskuze ohledně pouštění písniček nahlas, hraní her,...
- všichni souhlasí, že volný čas s telefonem bude pouze po obědě (až všichni doobědvají) na půl hodiny (cca 13-13.30)
- o přestávce se mobily používat/vytahovat vůbec nebudou
- při výuce pouze po domluvě a pro potřeby učení
- písničky raději do sluchátek nebo pokud s pouštěním budou všichni souhlasit

Usnesení ze dne 9.2.

přidáno: 12. 2. 2018 11:47, autor: Linda Pačesová

1. VADÍ MI, ŽE JE HLUK U OBĚDA
- hluk u oběda řešíme už podruhé, po diskuzi se děti dohodly, že pokud bude někdo dělat hluk, bude si muset přesednout jinam (k jinému stolu), pokud ani to nebude fungovat, otevřeme tuto otázku znovu
2. DĚTI BY RÁDY, ABY SE MOHLY STŘÍDAT O BÍLÝ PŘÍBOR (ABY HO NEMĚLI JEN KLUCI)
- bílý příbor bude mít ten, kdo bude na řadě v seznamu (stejně jako jablíčkový talíř), kdo nechce, může přenechat dalšímu
3. ŠPINAVÝ ZÁCHOD
- je potřeba, abychom po sobě splachovali, případně utřeli špinavé prkénko či podlahu. Zita připraví obrázek se zvednutým prkénkem, který bude viset nad záchodem, abychom si vzpomněli (kluci). K dispozici je hadr, houbička pod umyvadlem.
4. NĚKTERÉ DĚTI SI STĚŽUJÍ, ŽE JE FRANTIŠEK BIJE
- komunikace a vysvětlení, jak to je myšleno, oznámení, co vadí, vyslechnutí druhé strany. Upozornění a následné zamyšlení (není určeno pro veřejnost, každopádně vězte, že děti se ve škole nebijí, šlo spíš o nedorozumění, nad kterým je potřeba se pozastavit a vysvětlit si to, děti si to potřebovaly mezi sebou vyříkat)

Usnesení ze dne 5.1.2018

přidáno: 18. 1. 2018 9:46, autor: Linda Pačesová

1. CHTĚLA BYCH, ABY KAŽDÉ Z DĚTÍ MĚLO KAŽDÝ TÝDEN VLASTNÍ PROGRAM
- domluvili jsme se, že od února budeme losovat vždy 2 děti, které si následující týden (buď v úterý nebo ve čtvrtek) připraví program pro ostatní, ideálně když bude program souviset s tématem projetku, může k tomu patřit ranní zpráva

2.VADÍ NÁM, ŽE SE VE TŘÍDĚ POUŽÍVAJÍ SPROSTÁ SLOVA, NADÁVKY
- platí domluva, že nevhodná slova může napsat na papír, pokud už nejsme schopni se ovládnout
- lépe je tahle slova vůbec nepoužívat
- při nutné potřebě slova říci nahlas vyběhneme ven a slova si řekneme nahlas tak, aby nás při tom nikdo jiný neslyšel.

Usnesení ze dne 6.12.

přidáno: 11. 12. 2017 2:44, autor: Linda Pačesová   [ aktualizováno 11. 12. 2017 2:46 ]

1. VADÍ MI, ŽE V DOBĚ OBĚDA SI NĚKTERÉ DĚTI HRAJÍ NA KOBERCI A OSTATNÍ NA NĚ MUSÍ ČEKAT

Bylo navrhnuto, že se děti, které ještě nemají chuť na oběd, napíší na seznam. Oběd jim bude vydán, ostatní na ně nebudou čekat. Nutno ještě probrat s vydávajícími (Věrka, Dita, Linda, Hanka, Martina).

2. SAMOVI VADÍ, ŽE MU MATĚJ BĚHEM KROUŽKU ŠEPTÁ DO UCHA

Kluci se dohodli, že v kroužku nebudou sedět vedle sebe.

1-10 of 21